روندهای بازاریابی و فروش در سال ۲۰۱۴

تکنیک‌های موثر برای جذب و نگهداری مشتریان در حال تغییرات اساسی هستند و در سال ۲۰۱۴ رشد بیشتری خواهند داشت. در ادامه در مورد بعضی از مهمترین تکنیک های کاربردی در سال جاری صحبت می کنیم:


۱٫ فروش مستقیم

  • نبایدها: فروش مستقیم معمولا تلاش برای فروش از طریق تلفن زدن به فهرستی از افراد موجود در یک صنعت اطلاق می‌شود. اما این کار دیگر موثر نیست (چرا که دیگر هیچکدام از آن‌ها به تلفنشان پاسخ نمی دهند). علاوه بر اتلاف وقت، ترس از پاسخ ندادن باعث می‌شود این کار به طور شایسته انجام نشود.
  • بایدها: همانطور که جان جنچ می‌گوید ما در دوره‌ی اقتصاد فروش بر مبنای توصیه‌ی افراد به هم هستیم. هنگامی که یک مشتری قدیمی یا یک رابط، کسب‌ وکاری را به دیگری پیشنهاد می‌کند، آن شرکت به طور خودکار در فهرست فرد قرار می‌گیرد. هیچوقت از اینکه از دیگران بخواهید شما را به دیگران پیشنهاد دهند نترسید. مشتریان راضی همیشه از انجام دادن این کار خوشحال می‌شوند.
  1. سایت‌های معاملات روزانه:
  • نبایدها: فقط ارائه‌ی کوپن‌ها از طریق سایت گروپون،‌ Living Social و سایر مکانیزم‌های معاملات روزانه در درازمدت موثر نیست. این کار ممکن است یک جریان نقدی ناگهانی به کسب‌ و‌کار شما تزریق کند، اما حاشیه ناخالص سود شما را از بین می‌برد.
  • بایدها: تنها زمانی که پیشنهادات روزانه، مشتریان جدیدی جذب کنند و سپس رابطه‌ی بلندمدت ایجاد ‌کنند، می‌توانند ارزشمند باشند. کسب‌وکارها در حال حاضر در حال تبدیل شدن به شرکت‌هایی مثل mob manager هستند، آنها این پیشنهادات روزانه را توسط ایمیل اطلاع‌رسانی می کنند این کار باعث می شود رابطه‌ی بلندمدت ساخته شود.
  1. مذاکره‌ی آسانسوری
  • نبایدها: تلاش برای فروختن کالا به این دلیل که مشتریان آینده بهتر می‌ شوند، دیگر قانع کننده نیست.
  • بایدها: هر شرکتی به یک مذاکره‌ی آسانسوری نیاز دارد تا بر مشکلاتی که مشتری برای حل آن حاضر است پول بدهد تمرکز ‌کند. مردم همیشه زمانی خرید می‌کنند که در مشکل هستند.
  1. ایجاد ترافیک برای وب‌سایت
  • نبایدها: استفاده از ویدئوهای غیرمعمول در یوتیوب یا شیرین‌کاری‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد ترافیک در سایت تنها باعث می شود افراد فقط یک بار به سایت سر بزنند و دیگر این کار را نکنند. درضمن این کار فوق‌العاده گران است.
  • بایدها: ایجاد روابط بلندمدت بوسیله ارائه‌ی ارزش ها از طریق ایمیل بسیار مهم است. ابزارهای رایج بازاریابی ایمیلی که با هزینه‌ی کم استفاده می‌شوند Vertical ResponseConstant Contact و Mail chimp هستند. ایجاد یک فهرست از ایمیل افرادی که علاقمند به مباحث شما هستند امری بسیار مهم است.
  1. استفاده از سیستم پرداخت بابت هر کلیک
  • نبایدها: تجربه‌ی پرداخت کلیکی با استفاده از Google Adwords، Yahoo!search Marketing و Microsoft AdCenter بدون درک این‌که یک کمپین وسیع چگونه کار می‌کند فقط از دست دادن پول است. این کار فقط به آگهی‌های گران با کشش پایین منجر می‌شود.
  • بایدها: استخدام یک متخصص در زمینه‌ی پرداخت کلیکی که دقیقا می‌داند چگونه یک ترافیک خوب بر اساس بودجه ایجاد کند نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
  1. هنوز هم وب حرف اول را می‌زند
  • نبایدها: کنارگذاشتن اینترنت به این دلیل که به کسب‌ وکارهایی مثل مصالح فروشی محلی یا ارائه‌دهنده‌ی حرفه‌ای خدمات “مرتبط” نیست اشتباه بزرگی است. در سال ۲۰۱۲ اگر کسب‌وکارتان بر روی اینترنت قرارنداشته باشد در ذهن بسیاری از مصرف‌کننندگان جایگاهی نخواهد داشت.
  • بایدها: فهرست خود را از طریق سایت‌هایی مثل google ، Bing و Dex knows تایید کنید و مطمئن شوید اطلاعات شما صحیح است. سایت خود را برای خریداران محلی که به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند ولی می‌خواهند از یک مکان فیزیکی خرید کنند، بهینه کنید.
  1. موبایل‌ها
  • نبایدها: سایت شرکت شما قابل مشاهده و استفاده از طریق موبایل‌ها و تبلت‌ها نیست.
  • بایدها: داشتن یک اپلیکیشن برای سایت شما بر روی سیستم‌های رایج مثل آیفون و اندروئید. مشتریان احتمالی شما باید بتوانند به اطلاعات شرکت شما از طریق اپلیکیشن‌های موبایل که روی گوشی‌ها و تبلت‌هایشان به راحتی نصب می شوند دسترسی داشته باشند.
  1. رسانه‌های اجتماعی و بازارگرم کنی
  • نبایدها: تلاش برای استفاده از توئیتر، لینکدین و فیس‌بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی برای فروش زورچپانی.
  • بایدها: به مدیریت ارتباط با مشتری در رسانه‌های اجتماعی فکر کنید. از رسانه‌های اجتماعی برای آگاه کردن دیگران از تخصص خودتان استفاده کنید. گفتگوهای مفید به ایجاد گروه‌های وفادار مردمی که می‌خواهند از شما بیشتر بدانند کمک خواهد کرد.
  1. مضامین بیشتر
  • نبایدها: به روز کردن یک وبلاگ هفته‌ای یک بار و تصور اینکه این مقدار برای نشر پیام شرکت کافی است. اگر شما تنها این کار را بکنید مشتریان به شما سر نخواهند زد.
  • بایدها: سایتتان را به آخرین کلیدهای اشتراک مطلب مجهز کنید، طوری که خوانندگان خودشان مطالب سایت شما را برای شما اشاعه و گسترش دهند. کلیدهای اشتراک گذاری برای سال ۲۰۱۴ شامل توئیتر، فیس‌بوک، لینکدین و گوگل پلاس و دیگر کلیدهایی هستند که مختص صنعت یا سایت شما هستند. عبارت “این را منتشر کنید” یک راه آسان برای اضافه کردن این قابلیت‌ها به هر سایتی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *